Saturday, October 16, 2010

IQ MEMORY BOOSTER - Produk untuk Minda


IQ MEMORY : RM 35 (WM) / RM 38 (EM)

KECERMERLANGAN MINDA MERINTIS KEJAYAAN
  • IQ Memory Booster diperbuat daripada makanan SUNNAH yang disebut didalam AL-QURAN dan Hadis iaitu : Kurma, Za’Faran, Kismis, Madu, Habbatus Sauda’ dan Ginko Biloba serta Vitamin dan Galian.
  • Mengikut kajian, antara sebab sebab mengapa para pelajar tidak mendapat keputusan yang cermerlang dalam pelajaran ialah kerana lapar, tidak bertenaga, tiada tumpuan dan daya ingatan yang lemah serta kesihatan yang lemah.
  • IQ Memory Booster mampu membantu meningkatkan kecergasan fizikal serta memberi tenaga, ianya juga boleh meningkatkan daya tumpuan, daya ingatan serta kemampuan minda untuk mencerna dan dan mengolah segala maklumat yang diterima, serta meningkatkan daya tahan badan
KANDUNGAN
  • KURMA
  • MADU
  • ZA’FARAN
  • KISMIS
  • HABBATUS SAUDA’
  • GINKO
  • BUAH BUAHAN
KURMA


Kurma dapat meguatkan hati, melancarkan pembuangan air besar, menyembuhkan radang kerongkong. Kajian oleh Prof. Madya Asiah Zain, Pensyarah Sain Pemakanan UPM mengatakan :
Kanak kanak digalakan memakan lebih banyak Kurma kerana ia memberi khasiat dari segi proses pembesaran, sekaligus membentuk minda kanak kanak yang sihat. Dari segi perubatan, amalan memakan Kurma setiap hari boleh mengurangkan risiko seseorang itu diserang penyakit kronik seperti jantung dan kengcing manis. Ia juga merangsang kesihatan wanita hamil dan anak yang sedang dikandung, memudah kan wanita bersalin dan meberi tenaga Tambahan.
 
 
MADU

Firman ALLAH Dalam Surah An-Nahl ayat 68-69 bermaksud : “Dengan itu keluarlah minuman (madu) yang berlainan warna didalam badanya yang mengandunggi penawar yang menyembuhkan bagi manusia”. Al-Quran mengiktirafkannya sebagai Ays-Syifa’ iaitu penyembuh penyakit. Madu mengandungi pelbagai jenis vitamin, mineral, protin, antiseptik dan enzim untuk meningkatkan ingatan dan kecergasan mental. Madu juga mengandungi pelbagai zat besi, karbon, megnesium, potassium (kalium) kuprum dan silika. Rasulullah bersabda : “Sesiapa yang ingin menghafal hendaklah ia minum manisan madu”.


ZA’FARAN


Dalam kitab perubatan karangan Abdul Latif’ Asyur menyebut tengtang Za’Faran sejenis tumbuhan ubat yang terkenal yang diamalkan dalam perubatan IBNU SINA. SAIDINA ALI juga pernah menyatakan :
“Sesiapa yang mengambil sebahagian za’faran tulin dicampurkan dengan madu dan diminum sebanyak dua sudu setiap hari maka dikagumi ingatannya sehinga dituduh melakukan sihir”
 
 
KISMIS
 
Iman Az-Zuhdi berkata “Sesiapa yang ingin menghafal hadis, maka hendaklah dia memakan Zabib (kismis)”, Ada hadis Yang menyebut : Sebaik baik makan ialah Zabib (kismis), ia menghilangkan keletihan, meguatkan urat saraf, meredakan kemarahan, mencerahkan warna kulit dan mengharumkan bau hidung dan mulut.
 
 
HABBATUS SAUDA’
 
Khasiat Habbatus Sauda’ diketahwi melalui hadis yang sangat masyur dalam perubatan Islam, Rasulullah bersabda :”Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda’ ini kerana penawar bagi segala penyakit kecuali as-saam (mati)” Hadis riwayat Bukhari dan Muslim. 

 GINKO


Meningkatkan pengedaran darah dan membawa oksigen ke minda
 
 
BUAH BUAHAN
 
 
Vitamin dan galian untuk meningkatkan daya ketahanan badan dan kesihatan secara keseluruhan
 
 
CARA PENGUNAAN
  • Ambil  sudu besar pagi dan malam
  • Susuai untuk semua peringkat umur.
  • Jangan sudu atau peralatan logam untuk makan IQ Memory.
Sumber : Produk Kesihatan

No comments: